Deskundigheid

Iedere vrijwilliger kan zich binnen scouting blijven ontwikkelen. Zo zorgen we voor deskundigheid van de vrijwilligers binnen scouting. Naast het opdoen van ervaringen en kennis in de praktijk is er ook de mogelijkheid voor het volgen van trainingen (volgens SA 2.0.), sursussen en/of workshops
Het trainingsteam is heiebij ondersteunend voor de groepen en biedt deze aan. Het aanbod staat op de website.

Scouting Academy helpt je om je eigen ontwikkeling vorm te geven en geeft structuur over wat je leert, hoe je leert en hoe het getoetst wordt. Wat je al kunt, hoef je met Scouting Academy niet opnieuw te leren. Wat je leert binnen Scouting, kun je ook buiten Scouting gebruiken.

Om te kijken welke route je kunt volgen om de kwalificatie voor leiding, teamleider of de kampkwalificatie te bekijken kun je op deze routekaart kijken.
Door samen met jouw praktijkbegeleider de kwalificatiekaart door te nemen kun je zien wat je al beheerst en wat je nog kunt leren. Daarmee kun je kijken welke deelkwalificaties je kunt gaan volgen om je leidingkwalificatie te behalen.

Informatie: Klik hier voor de informatie over de verschillende deelkwalificaties.

Je kunt ook de training praktijbegeleider volgen. Hier vind je de de kwalificatiekaart.
Als gekwalificeerd praktijkbegeleiders kun je zonder tussenkomst van een praktijkcoach de kwalificatie toekennen. Vanzelfsprekend blijft het wel mogelijk om de praktijkcoach te vragen om de beoordeling te toetsen. Heeft jou groep geen gekwalificeerde praktijkbegeleider dan moeten kwalificaties aangevraagd worden bij de praktijkcoach van de regio. Alleen de praktijkcoach kan deze aanvraag dan beoordelen en toekennen.

Ook kun je binnenkort de training groepsbegeleider volgen. Wij zijn van plan deze verder uit te gaan werken.

In de regio Rivierenland geven we ook aanvullende trainingen zoals een training ander gedrag of de EHBO basisscursus. Kijk bij onze informatie of er iets voor je tussen zit. Zoek je iets wat er niet tussen staat neem dan gerust contact contact met ons op om te kijken wat we je kunnen aanbieden.
Onze trainingen staan ook landelijk open.

Trainingsdagen: Deze staan onder Deskundigheid bij de desbetreffende trainingen.