Praktijkbegeleider training

Als praktijkbegeleider heb je de taak om de kwaliteit van het spel en de vrijwilligers te bewaken en te optimaliseren.
De praktijkbegeleider begeleidt en beoordeelt de leidinggevenden en de teams op hun competenties. Hebben zij in huis wat nodig is om de kwaliteit te leveren die ten goede komt aan het spel en de hele Scoutinggroep? Je coacht en motiveert vrijwilligers in de groep om zich verder te ontwikkelen en hun kwalificatie te behalen.
Hiervoor kun je de competenties die daarvoor nodig zijn ontwikkelen tijdens de teamleiders training. Deze zijn te vinden op de kwalificatiekaart

De route kun je bekijken op de routekaart

Als gekwalificeerd praktijkbegeleiders kun je zonder tussenkomst van een praktijkcoach de kwalificatie toekennen. Vanzelfsprekend blijft het wel mogelijk om de praktijkcoach te vragen om de beoordeling te toetsen. Heeft jou groep geen gekwalificeerde praktijkbegeleider dan moeten kwalificaties aangevraagd worden bij de praktijkcoach van de regio. Alleen de praktijkcoach kan deze aanvraag dan beoordelen en toekennen.

De kwalificatie praktijkleider bestaat uit de volgende 8 deelkwalificaties:
1. Scout Resource Management
2. Scouting kennis