EHBO – cursus voor Scouts

Scouting Nederland en het Oranje Kruis hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend. Het doel van deze samenwerking is om alle kaderleden van Scouting Nederland competent te maken met enkele basisvaardigheden EHBO.

Bij Regio Rivierenland is er de mogelijkheid om deze training te volgen. Je kunt deze volgen vanaf 12 jaar en hij kan dus ook gegeven worden voor een groep scouts of explorers.
Wij geven deze cursus op aanvraag, ook voor groepen buiten onze regio.

Is hier belangstelling voor dan contact met ons op.

Hoe ziet de snelcursus eruit?

De cursus bestaat uit een e-learning via de website van het Oranje Kruis en een praktijkdeel van 4 uur.

Als je de e-learning met goed resultaat hebt afgerond mag je deelnemen aan het praktijkdeel. Na afronding hiervan ontvang je van het Oranje Kruis het certificaat en tekent de instructeur de kwalificatie iaan n SOL. De kwalificatie en het certificaat zijn 2 jaar geldig.

Scouting hecht grote waarde aan de ontwikkeling en deskundigheid van haar vrijwilligers, en streeft naar een veilige speelomgeving voor de jeugdleden. Binnen de vrijwilligers van Scouting bestaat een duidelijke behoefte om zich verder te ontwikkelen en certificeren op het gebied van EHBO.

Met de samenwerking tussen Scouting Nederland en Het Oranje Kruis komen we tegemoet aan de behoefte van vrijwilligers van Scouting om zich op het gebied van EHBO te ontwikkelen, Hiermee wordt een belangrijke bijdrage geleverd aan het vergroten van de veiligheid binnen de Scoutingcommunity en daarbuiten.