Groepsbegeleider training

De groepsbegeleider is de begeleider en coach van de leidingteams als het gaat om het reilen en zeilen van de speltakken. De groepsbegeleider houdt zich bezig met de werving van nieuwe leiding en de bezetting van de teams, maar is er ook om de relaties met de leidinggevenden in goede banen te leiden en in te grijpen als er zaken niet lekker lopen. De groepsbegeleider zit in het groepsbestuur, als ‘vertegenwoordiging’ van de teams en onderhoudt de contacten tussen het bestuur, de praktijkbegeleider en de leidingteams.

Hiervoor kun je de competenties die daarvoor nodig zijn ontwikkelen tijdens de teamleiders training. Deze zijn te vinden op de kwalificatiekaart

De route kun je bekijken op de routekaart

De kwalificatie praktijkleider bestaat uit de volgende 8 deelkwalificaties:
1. Scout Resource Management
2. Vrijwilligersbeleid opstellen
3. Vrijwilligersbeleid uitvoeren
4. Scouting kennis
6. Ontwikkelactiviteiten evalueren

We zijn deze training aan het ontwikkelen. Heb je interesse dan kun je altijd contact met ons opnemen via de contactpagina.